Euro 2012 – nasz wspólny sukces!

Jednym z największych wydarzeń sportowych, jakie kiedykolwiek realizowano w naszym kraju, był turniej Euro2012. Wydarzenie to było nie tylko okazją do wybudowania stadionów, dróg, rozbudowy portów lotniczych i dworców, infrastruktury miejskiej w miastach gospodarzach – ale nade wszystko ogromną szansą promocji Polski na świecie! Wykorzystaliśmy tę szansę znakomicie!

Przy przygotowaniu mistrzostw i w trakcie ich trwania pracowało tysiące ludzi, a ja miałam zaszczyt pełnić funkcję Przewodniczącej Komitetu Organizacyjnego.
Przygotowanie do Euro2012 to ogromna liczba inwestycji, współpraca z UEFĄ i naszymi partnerami na Ukrainie, to promocja turnieju za granicami Polski, ale przede wszystkim to precyzyjna organizacja każdego fragmentu turnieju w samej Polsce.
Mało kto wie, jak te przygotowania wyglądały w praktyce. Chętnie o tym opowiem.

Pierwszym etapem było stworzenie listy grubo ponad stu miejsc, o których wiedzieliśmy, że będą istotne podczas turnieju. Były oczywiście wśród nich stadiony, strefy kibica, porty lotnicze, dworce, drogi, ale również przejścia graniczne, czy plaże w Gdańsku. Dla każdego z tych miejsc opracowaliśmy plan, rozpisany nierzadko co do minuty. Ten plan zakładał również jakościowe wskaźniki, jakie chcieliśmy osiągnąć – dla przykładu: maksymalny czas oczekiwania na odprawę na lotnisku dla kibiców spoza strefy Schengen.
Następnie dla każdego z tych miejsc i każdej ważnej chwili opracowaliśmy listę ryzyk i sposób reakcji na nie. Moja i moich współpracowników wielomiesięczna praca jako koordynatorki przygotowań polegała właśnie na tym, by przygotować wszystkie zaangażowane w organizację turnieju osoby do reagowania na ryzyka w sposób, który zaplanowaliśmy.
Najtrudniejszym momentem przygotowań było sprawdzenie, czy tak przygotowane plany dla poszczególnych miejsc nie zawierają sprzeczności. Na tym etapie musieliśmy znaleźć wszystkie błędy i je wyeliminować.
Podczas samego turnieju spotykaliśmy się codziennie o 6 rano, żeby podsumować poprzedni dzień i zaplanować nowy. Po wieczornych meczach pracowaliśmy w sztabie do późnych godzin nocnych. Piliśmy wiadra kawy, ignorowaliśmy wyczerpanie i fizyczny ból, wkładaliśmy zapałki między powieki, żeby nie zasnąć ze zmęczenia.

Było warto!

Polska jako organizator turnieju była chwalona na całym świecie! Uzyskaliśmy fenomenalne wyniki promocyjne! W 2012 roku uzyskaliśmy najwyższy wzrost wartości marki narodowej ze wszystkich stu badanych krajów. Wyniósł on 75%. Dzięki temu Polska awansowała do pierwszej dwudziestki państw o najbardziej wartościowej marce.
I jeszcze jedno – być może najważniejsze – rozbudziliśmy dumę Polaków z Polski!
Euro2012 w liczbach:

596 821 kibiców na polskich stadionach
677 000 zagranicznych gości
14,7mln osób oglądało w polskiej telewizji mecz Polska-Rosja
27,9 mld – na tyle szacowany jest skumulowany wzrost PKB Polski do 2020 roku osiągnięty dzięki organizacji turnieju

czwartek, 22 października 2015, joanna.mucha

• Polska przyszłości!

Jesteśmy 25 lat po upadku komunizmu. Można powiedzieć: jesteśmy jedno pokolenie dalej. Etap transformacji rynkowej mamy już za sobą, etap Polski w Budowie &ndas

• Notatki z posiedzenia Komisji Nadzwyczajnej ds. SKOKów

Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego Andrzej Jakubiak: Objęcie nadzoru przez KNF nastąpiło na przełomie 2012/13. 30 września 2012 rok – Bila

• Ku przepaści

Zarzut fałszowania wyborów to najcięższe oskarżenie, jakie można sformułować przeciwko demokratycznemu państwu. Jeszcze tydzień temu nie sądziłam, że kiedykolwi